Organisatie seniors

De werking van de seniors bestaat eigenlijk uit drie grote delen.

Het sportieve luik is in handen van de sportieve cel seniors.

Het tweede luik, onze medische cel, bestaat uit onze kinesitherapeuten van het A- en B-elftal. Dit zijn experten in hun vak die onze spelers fysiek optimaal ondersteunen.

Tot slot is er een grote groep vrijwilligers die zich dagelijks inzet om de spelers, ouders, supporters en sponsors een optimale voetbalbeleving te bezorgen. Zij zijn verantwoordelijk voor alles wat de niet-voetbal gerelateerde activiteiten zijn (administratie, kledij, evenementen, marketing…..).

Beleidscel Seniors

Hierin zitten alle functies die misschien minder zichtbaar zijn voor de doorsnee supporter of ouder, maar zonder een goede organisatie van deze taken kan een club niet positief ontwikkelen.  Zij zijn verantwoordelijk voor de operationele doelstellingen van de seniorploegen.

 

In alfabetische volgorde:

  • Administratie
  • Evenementen
  • Inkom en Registratie
  • Kantine
  • Logistiek
  • Ref Ambassadors
  • Wedstrijdsecretariaat

Administratie

De administratie bij de Seniors is in handen van Krist’l Daelman. Zij is verantwoordelijk voor:

  • Administratie van de voetbal-gerelateerde taken in de club:
    • Administratief verwerken van de aansluiting (inbreng in PSD)
    • Lidgelden van de spelers beheren
  • Het digitaliseren van de registratie
  • Opmaak van abonnementen (inkom en club 2008)
  • Kledij voor de individuele speler: bestellen, inventariseren en beheren.
  • Kledij en tassen voor de seniorploegen, alsook de EHBO-tas en extra benodigdheden (kapiteinsband, band afgevaardigde,…)
  • Webmaster en sociale media
  • HRSH Gazette

Evenementen

De evenementen worden georganiseerd door Anne Poppe en Tom Van De Perre. Evenementen vormen een belangrijke bron van inkomsten op de club. Zeker ten tijde van corona, is participatie door spelers en ouders cruciaal voor het overleven van onze club.

  • Organisatie van initiatieven en evenementen
  • Zorgen voor de planning van de concrete organisatie (logistiek, nodige hulp…)

Inkom en registratie

Anne Poppe, Leo De Keukeleire en Yvan Pallet zijn verantwoordelijk voor inkom en registratie. Zij worden hierin ondersteund door Etienne Goethals, Ferre Van Bogaert en Marcel De Wael.

  • Zij zorgen voor de registratie van bezoekers op de accommodatie voor  COVID-19
  • Kijken abonnementen en VIP-kaarten na
  • Zorgen voor de verkoop van tickets aan de inkom

Kantine

Intern noemen we dit ‘Team Bernadette’. Onder leiding van Bernadette Cloostermans  staat een team van 6 mensen steeds paraat om spelers en supporters warm te verwelkomen in de kantine. Ons team bestaat naast Bernadette uit:

  • Anne-Marie Cloostermans
  • Ilse De Rijck
  • Bea De Rop
  • Kris Robert
  • Heidi Vlaeminck

Logistiek

De logistiek ploeg staat in voor de optimalisatie en onderhoud van de accommodatie.

  • Roald Cant
  • Marcel Cool
  • Marcel De Wael
  • Luc Staes
  • Remi Van Meirvenne

Ref Ambassadors

Kris Robert en Leo De Keukeleire zijn onze Ref Ambassadors. Onze Ref Ambassadors:

  • Wakkeren interesse aan bij jonge spelers om te arbitreren (nog voor ze de reglementaire leeftijd bereikt hebben).
  • Sturen een rotatiesysteem aan om jeugdspelers actief wedstrijden te laten leiden.
  • Duiden clubrefs aan voor jeugdwedstrijden naar gelang hun mogelijkheden.
  • Observeren en bijsturen van clubrefs.
  • Stomen clubrefs met mogelijkheden bij om de stap naar de officiële arbitrage te zetten.
  • Zijn het aanspreekpunt van officiële scheidsrechters bij thuiswedstrijden: opvang, organisatie, begeleiding bij problemen,…
  • Zorgen voor een positief scheidsrechtersklimaat op de club.
  • Spreken indien nodig supporters aan via de afgevaardigden.
  • Zorgen voor de opvang namiddagscheidsrechters bij wedstrijden van het eerste of tweede elftal.
  • Geven meldingen door aan het regionaal Bureau Arbitrage in geval van observatie talentvolle scheidsrechters, incidenten, … .

 

(https://www.voetbalvlaanderen.be/scheidsrechter/word-scheidsrechter/referee-ambassador)

Wedstrijdsecretariaat

Het wedstrijdsecretariaat is in handen van Theo Maes. Hij is onze Gerechtelijk Correspondent. In zijn taak wordt hij bijgestaan door Joris Vingerhoeds als adjunct-GC.

  • Hij plant en verplaatst wedstrijden in overleg met planningsverantwoordelijke Benny Malfliet
  • Het is de tussenpersoon met de KBVB en VV
  • Hij is het aanspreekpunt voor de administratieve verwerking van blessures
  • Hij regelt de aansluiting en de transfers bij de KBVB

Sportieve cel seniors

De sportieve staf van onze senioren bestaat uit volgende personen:

  • Marc Behiels, Sportief Verantwoordelijke en trainer beloften
  • Maarten De Landsheer, T1 (A-ploeg)
  • Ken Van Roy, T2 (A-ploeg, keeperstrainer U21)
  • Edde Van Bergen, Trainer B-ploeg
  • Rudi Vermeiren, Trainer U-21
  • Kris Van de Putte, Keeperstrainer

Taken van de sportieve cel

De sportieve cel van de club is verantwoordelijk voor het sportieve beleid van de senioren.

  • Dit orgaan creëert een duidelijke visie op de voetbalopleiding van de senioren van HRS Haasdonk (opleidingsconcept, spelsysteem, curriculum, trainingspraktijk en wedstrijdpraktijk). Het doet dit in symbiose met de sportieve cel van de club.
  • De sportief verantwoordelijke seniors en de sportief verantwoordelijke juniors (TVJO) hebben een gedeelde visie over het opleidingsconcept, de spelsystemen en het curriculum per ontwikkelingsfase.
  • De sportieve cel organiseert op vaste tijdstippen gestructureerd overleg om de ontwikkeling van teams en spelers te bespreken. Uiteraard gebeurt dit met ProSoccerData als ondersteunende tool.

Medische cel

De medische cel bestaat uit twee kinesitherapeuten:

  • Lynn Van Cutsem, A-ploeg (kine i.o., 2e master)
  • Jonas Goovaerts, B-ploeg (kine)